Zoeken
Overlast melden
Niets is zo vervelend dan lastig worden gevallen door (anonieme) bellers. Ben je een partner van Dstny dan kun je hier bij ons melding van doen. Ben je geen partner van Dstny dan kun je hieronder meer informatie vinden of een klacht indienen bij het ACM ConsuWijzer.
Ik ben géén partner van Dstny
Vervelend dat je overlast ondervindt. Sinds 1 juli 2021 is de telecommunicatiewet aangepast en mogen bedrijven je alleen bellen om iets te verkopen als je toestemming hebt gegeven of klant bent (geweest). Het bel-me-niet register is daarmee komen te vervallen.
Wanneer mag een bedrijf je bellen?
Wanneer je hiervoor toestemming hebt gegeven
Wanneer je klant bent van het bedrijf (of in de afgelopen 3 jaar klant bent geweest).
Een goed doel mag je ook bellen als je donor bent geweest, vrijwilligerswerk hebt gedaan of bij een bijeenkomst aanwezig bent geweest.
Wat je kunt doen als je overlast blijft ervaren
Tijdens een gesprek kun je altijd aangeven dat je jouw gegevens uit het systeem verwijderd wilt hebben en je beroepen op je “Recht van verzet”. Je kunt ook zelf contact opnemen met het bedrijf en aangeven dat je niet meer gebeld wilt worden. Mocht je niet precies weten wie jou heeft gebeld en/of geven ze geen gehoor aan je Recht van verzet? Dan kun je het beste melding doen bij je eigen provider. Jouw provider kan vervolgens stappen ondernemen. Zo kunnen ze onder andere contact met ons opnemen om aan meer informatie te komen. Ook kun je een klacht indienen bij het ACM ConsuWijzer.