Skip to main content

Even voorstellen: Rick van Ekkendonk

Per 1 augustus 2022 heeft Dstny White Label Services een nieuwe business unit manager benoemd. Rick van Ekkendonk heeft een ruime achtergrond in de internationale telecom en zal met zijn ervaring de juiste focus aanbrengen om de gestelde groeiambities waar te maken. In dit interview leren we Rick en zijn ambities beter kennen.

Je bent je loopbaan begonnen in de Telecom. Was dit een bewuste keuze?


Dat klopt in grote lijnen. Na mijn rechtenstudie ben ik echter eerst nog een jaartje actief geweest in de recruitment, waarnaar ik de overstap heb gemaakt naar de Telecom.
Inmiddels kan ik wel stellen dat dit een goede stap is geweest. De dynamiek, de innovatiekracht en de noodzaak van ICT-oplossingen in ons dagelijks bestaan, zorgen ervoor dat deze sector midden in onze samenleving opereert.
Het gevoel dat je bedrijven kan helpen om slimmer en productiever te werken, motiveert mij elke dag weer.

Recentelijk heb je een overstap gemaakt. Wat zijn je overwegingen geweest?


Ik heb tien mooie jaren gehad binnen de internationale tak van VodafoneZiggo. In deze 10 jaar heb ik verschillende functies mogen vervullen en in de laatste jaren ben ik verantwoordelijk geweest voor de uitrol van Digital Sales en Sales Enablement.
Het doel om mezelf meer te ontwikkelen als general manager heeft ervoor gezorgd dat ik in gesprek ben gekomen met Dstny. Ik heb deze gesprekken als erg positief en prettig ervaren. De (Europese) ambitie van Dstny sloot hierbij perfect aan. Na al die jaren in de corporate direct sales wereld, ben ik erg benieuwd naar de dynamische MKB-markt en het partnerkanaal.

En vanwaar de keuze van Dstny dan? En meer specifiek waarom het Wholesale kanaal (WLS)?


De ambities van Dstny, de Europese strategie, het partnerkanaal en professionaliteit van de organisatie hebben mij doen overtuigen dat Dstny WLS voor mij de juiste stap is. Maar eigenlijk het allerbelangrijkste zijn de mensen binnen ons bedrijf. Uiteindelijk zorgen zij er elke dag weer voor dat onze partners goed bediend worden, onze dienstverlening doorontwikkeld wordt en we relevant blijven in het kanaal. Ik heb al in een vrij vroeg stadium van de sollicitatie, kennis mogen maken met een aantal collega’s. Het gevoel was direct erg positief.
Het partnerkanaal is een complex maar interessant kanaal. Ik leer elke dag weer iets nieuws. Samen met de partners bouwen we elke dag weer aan een nog beter portfolio.

"De dynamiek, de innovatiekracht en de noodzaak van ICT-oplossingen in ons dagelijks bestaan, zorgen ervoor dat deze sector midden in onze samenleving opereert. Binnen Dstny WLS hopen we hier ons steentje aan bij te dragen."

Je bent nu een maand binnen. Wat valt je op?


De eerste maand is vooral intern gericht, waarbij ik probeer zoveel mogelijk te observeren. Dat is soms best lastig; ik ben van nature een doorpakker en ik hak graag knopen door.
Als ik kijk naar mijn collega’s, dan tref ik een ambitieuze groep met een open houding aan. Kijkend naar het partnerkanaal, dan zie ik vooral loyale partners die ons portfolio erg goed kennen. Zoals in elke organisatie evalueert de dienstverlening, zo ook bij ons. Ik denk dat we partners af en toe actiever mogen meenemen in deze reis. Hoe zien wij de toekomst en hoe sluit dit aan bij de behoefte van onze partners.
Al met al dus een boeiend partnerkanaal, dat ons ook zeker uitdaagt om het portfolio te blijven ontwikkelen. Een mooi voorbeeld hiervan is de recent tot stand gekomen ‘reseller’ overeenkomst met T-Mobile, waardoor we in staat worden gesteld het @Work portfolio te kunnen aanbieden. Dit portfolio zal ook onderdeel worden van de FMC-oplossing, die we momenteel aan het ontwikkelen zijn binnen Dstny UCaaS.
Tot slot zie ik dat Dstny hard gegroeid is de afgelopen jaren door gerichte overnames. Het is dan altijd zaak om goed in de gaten te houden hoe deze overnames zorgen voor een juiste integratie in de organisatie. Daarbij zijn een duidelijk strategie en luisteren naar je collega’s erg belangrijk.

Rick van Ekkendonk

Heerlen, is dat het nieuwe Eindhoven?


Ik snap je vraag. Inmiddels heb ik op meerdere plaatsen gewoond en kan wel zeggen dat ik me snel aanpas. De Eindhovenaar haal je natuurlijk niet uit me en dat hoeft ook niet. Heerlen is een klein uurtje rijden en dat is een mooie afstand om te reflecteren. We zitten sinds een aantal maanden in een mooi gebouw met verschillende bedrijven, wat zorgt voor een goede dynamiek. Op 12 oktober 2022 verwelkomen we onze partners in Heerlen tijdens het partnerevent. Dat wordt een mooie mix van strategische doelstellingen, productontwikkelingen, demo van onze UCaaS oplossing, recent gesloten samenwerkingen (waaronder Lotto-Dstny wielerploeg en de T-Mobile @Work propositie). Ik kijk er enorm naar uit!

En wat ga je veranderen?


Het is heel verleidelijk om direct allerlei veranderingen door te voeren, maar dat leidt niet altijd tot de gewenste resultaten. Wel heb ik wat procesveranderingen doorgevoerd, die echt zitten in de teamdynamiek. Hoe werk je samen en hoe goed ken je elkaar. Daarnaast ook meer inzage in commerciële performance. We maken al gebruik van PowerBi en dit hebben we verder geprofessionaliseerd.
Recentelijk zijn we binnen Dev Ops ook gestart met een (meer) agile manier van werken en je ziet dat dit leidt tot een sterke focus, onderling vertrouwen, ownership en het opleveren van afgesproken werk. Erg inspirerend om dit van dichtbij mee te maken.

Wat is jouw visie voor Dstny WLS?


Ik kom uit een organisatie die erg vocaal is in haar missie en visie. De kracht hiervan is dat mensen worden meegenomen en ook op hun eigen manier deze visie gaan naleven. Dit gun ik ons ook. Ik denk dat we duidelijker mogen zijn, zowel intern als extern, hoe wij de komende jaren onze partners gaan helpen nog succesvoller te worden bij hun klanten. Het inhouse ontwikkelen van producten, het grote partnerkanaal, het hebben van een eigen platform, het selecteren van het juiste portfolio, een groot en professioneel tech supportteam en het doen van de juiste overnames, zorgen er wel voor dat de basis er is. Business Communications blijft de rode draad door ons bedrijf, maar daarom heen bouwen we inmiddels een mooie schil van goede infrastructuur (zoals mobiel en connectiviteit), AI, Analytics en diverse integraties met ons platform (zoals Microsoft Teams en VoIPcube).

Tot slot, wat drijft je iedere dag?


Het bouwen aan een sterk team, dat ambitieuze doelen durft te stellen en met elkaar ernaar streeft om elke dag nog beter te worden. En natuurlijk naar de feedback van onze partners hoe zij Dstny WLS ervaren.

Meer weten over Rick?

Wil je persoonlijk kennis maken met Rick? Stuur hem dan gerust een mailtje op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel Rick direct via +31 (0)6 599 907 87.

Schrijf je in voor onze mailinglijst

Meer uit je bedrijf halen?

Laat je e-mailadres achter en ontvang als eerste onze tips & updates.

Vul je e-mailadres in
Je kunt het formulier alleen verzenden als je akkoord gaat met de privacyverklaring

Cookies

Wij gebruiken cookies om onze website te optimaliseren en jou een betere ervaring te bieden. Deze cookies onthouden jouw voorkeuren, helpen ons anonieme statistieken te verzamelen om de prestaties te verbeteren en stellen ons in staat om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Wil je meer informatie over hoe wij cookies gebruiken en hoe we omgaan met jouw privacy? Neem dan een kijkje in onze privacy policy.

Ook wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om onze website te optimaliseren en jou een betere ervaring te bieden. Deze cookies onthouden jouw voorkeuren, helpen ons anonieme statistieken te verzamelen om de prestaties te verbeteren en stellen ons in staat om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Wil je meer informatie over hoe wij cookies gebruiken en hoe we omgaan met jouw privacy? Neem dan een kijkje in onze privacy policy.
Functionele Cookies Altijd ingeschakeld
Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed werkt en zijn altijd ingeschakeld. Alles om je een goed werkende website te kunnen tonen.
Analytische Cookies Ingeschakeld
Met analytische cookies kunnen we (geanonimiseerde) gegevens verzamelen over het gebruik van onze website. Dat helpt ons onze website te kunnen optimaliseren.
Marketing Cookies Uitgeschakeld
Marketing cookies zijn nodig voor functies als socialmedia-deelbuttons en het bijhouden van surfgedrag. Met deze cookies kunnen we je relevante content en gepersonaliseerde advertenties laten zien.